четвртак, 1. новембар 2012.

Borova kora - pravljenje supstrata

     Supstrati za orhideje koje mozemo naci kod nas su cesto preskupi i neadekvatni (previse sitni sastojci...). Zbog toga je dobra alternativa napraviti supstrat od borove kore, pa potom dodati kupljeni po potrebi. Kao dodatak moze da posluzi  kokosova tabla, i kokos cips. Takodje, moze se dodati i perlit. Svaka orhideja ima posebne zahteve za supstrat, i prema njima kasnije spajamo komponente. Slike u ovom postu su moje, od prosle godine.

     Za pocetak je potrebno da skupimo koru sa borovog drveta. To treba raditi rucno, nikako alatom da se drvo ne bi ostetilo. Bor spoljnu koru odbacuje vremenom, i to je ono sto nama treba. Moze se skupiti i kora koja je pala oko stabla. Od ostalog materijala nam je potreban dzak, kofa sa poklopcem i fungicid.

Skupljena borova kora

     Prvo borovu koru stavimo u dzak i zavezemo na vrh kanapom.



     Potom nekim cekicem ili slicnim alatom (ja sam koristio moticicu) udaramo u dzak, kako bi usitnili komade kore. Dzak potom okrenemo, i udaramo ponovo, i tako sve dok se ne dobije odgovarajuca velicina komadica kore. 



     Kada koru usitnimo, isipamo je u kofu.



     Za dalji postupak postoje nekoliko nacina. Neki peku koru u rerni, kako bi se ubile sve bakterije i bubice, a ja je potapam u vrelu vodu. Moj postupak je sledeci: koru prvo isperem vodom - napunim kofu vodom, poklopim tako da ostane mali otvor, i potom okrenem naopako kofu kako bi voda izasla. Zatim sipem vrelu vodu u kofu, i poklopim. Treba voditi racuna da sva kora bude u vodi.


     Ovako ostavim da prenoci. Sutradan isipem vodu, pa napunim jos jednom vrelom vodom i ostavim da stoji dok se ne ohladi. Potom isipem vodu, ukoliko je prljava (to zavisi od prasine koja nastaje kad lomimo koru - da li je ima mnogo ili ne), isperem jos jednom ili dva puta. Zatim treba da stavimo fungicid. Ja koristim ZATO, pokazao se dobar.


     Fungicid se rastvori u vodu po upustvu, zatim se sipe u kofu sa borovom korom, i ostavi da odstoji. Posle isipemo vodu iz kofe, i jos jednom isperemo supstrat.

Gotov supstrat

     Na ovaj nacin pripremam supstrat vec dugo vremena i nisam imao nikakvih problema. Zahteva dosta truda, ali se isplati. 

Blog o mojim orhidejama: acaorchidsplus.blogspot.com

1 коментар: